Özel operatörler Bengal hükümetinden devlet otobüslerini PPP modeliyle işletmelerine izin vermesini talep ediyor | Dünya

rotimi

Member
Batı Bengal'deki özel otobüs işletmecilerinden oluşan bir dernek olan Dünya, eyalet ulaştırma departmanına, 15 yıllık araçlarının Ağustos ayına kadar hurdaya çıkarılması gereken üyelerinin, faaliyet gösterebilecekleri bir kamu-özel ortaklığı modeline katılmalarına izin vermesi çağrısında bulundu. Devlete ait otobüsler aylık ödemeyle.


HT resmi

Otobüs Sendikası Konseyi'nin ortak genel sekreteri, derneğin Salı günü Ulaştırma Bakanı Snehasis Chakraborty'ye, operatörlerin PPP modelini (Otobüs Franchise Operatörleri olarak bilinir) daha büyük ölçekte tercih etmelerine ve böylece onları mali kayıplardan kurtarmalarına olanak tanıyan bir mektup gönderdiğini söyledi: Tapan Banerjee PTI'ye söyledi.

Dünya Yüksek Mahkemesi'nin kararına göre, 15 yaşındaki otobüsler ve diğer ticari araçlar şehrin yollarından kademeli olarak kaldırılacak.

2009 veya 2010 yılında yola çıkan otobüsler, 2024 veya 2025 yılında seferlerini durduracak.

Banerjee, PPP modeli kapsamında özel operatörlerin çalışmayan devlet otobüslerini işleteceğini ve ₹İlgili nakliye şirketine ayda 14.000 Euro.

Baruipur-Howrah tren istasyonu güzergahında halihazırda 14 özel operatör otobüsünün BFO tabelasıyla sefer yaptığını söyledi.

“Daha önce eyalet ulaştırma bakanlığı bu rotada her biri iki seferlik üç veya dört otobüs kullanıyordu. Yeni düzenlemeyle özel operatörler 14 otobüsün tamamını günde dört ila beş seferle konuşlandıracak” dedi bir ulaştırma bakanlığı yetkilisi.

Ayrıca, kuzey banliyölerini şehir merkezine ve Howrah'ı güney Dünya'daki varış noktalarına bağlayan dört güzergahın daha, 30'dan fazla özel operatörün ilgi gösterdiği için Ekim ayındaki Pujas'tan önce faaliyete geçeceğini söyledi.

Banerjee şunları söyledi: “Birçok otobüs sahibi, 15 yıllık araçlarının hurdaya çıkarılması durumunda, yeni BS 6 uyumlu araçlar satın alma imkanlarına sahip olmadıkları için bir krizle karşı karşıya kalacaktır. ₹25-30 lakh.”

Dernek daha önce eyalet hükümetine, Kovid durumu nedeniyle iki yıldır büyük ölçüde kullanılmadan duran araçlar için iki yıllık bir süre tanıma çağrısında bulunduğunu söyledi.

“Ancak ulaştırma bakanlığından olumlu bir yanıt gelmedi. Mevcut durumda bu otobüs sahiplerinin PPP modeli kapsamında BFO programını tercih etmelerine izin verilmesi özel otobüs sektörünü kısmen canlandıracaktır” dedi.

Banerjee daha önce yaptığı açıklamada, emeklilik normlarına göre şehirde ve civar bölgelerde sefer yapan yaklaşık 32.000 özel otobüsün yüzde 90'ının Temmuz 2024 ile Temmuz 2025 arasında yollardan çekileceğini söyledi.

Üst düzey bir ulaştırma yetkilisi, otobüs şirketlerinin önerisini memnuniyetle karşıladı ve konuyla ilgili tartışmalara açık olduklarını söyledi.

Ancak otobüslerin devlet depolarında tutulması ve güzergah kısıtlaması olmadan sefer yapabilmesi gerekiyor” dedi.

Bu makale, metinde herhangi bir değişiklik yapılmadan otomatik bir haber ajansı beslemesinden oluşturulmuştur.