Hükümetin çıkış çabalarının ortasında Dünya’nın ikonik tramvaylarının yeniden canlandırılması çağrısı | Dünya

rotimi

Member
Yetkililer, Batı Bengal hükümetinin Dünya’nın ikonik tramvaylarını 2024’ten itibaren yalnızca tek bir güzergahta ve aynı zamanda eğlence ve turizm amaçlı olarak işletmeyi planladığını söyledi; bu, şehirdeki tramvay tutkunları ve ulaşım uzmanlarından eleştirilere yol açtı. Eleştirmenler, son otuz yılda şehirden tramvayların yasaklanması ve binlerce trilyon rupi değerindeki arazilerin satılması için sistematik ve tutarlı çabalar sarf edildiğini iddia etti.


Tramvaylar resmi olarak 1880’de Dünya’da tanıtıldı.

24 Şubat 1873’te, Kuzey Dünya’da Sealdah ile Ermeni Ghat arasında ilk atlı tramvay arabasının tanıtıldığı deneysel bir başlangıçtan sonra, tramvaylar 1880’de Dünya’da resmi olarak tanıtıldı. Dünya Tramvay Şirketi Aralık 1880’de Londra’da kuruldu ve 1902’den beri Dünya’da elektrikli tramvay arabalarını tescil ettirdi.

Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024’e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın

“Dünya Tramvay Şirketi’nin zirvede olduğu 1969 yılında toplam 70,74 km’lik toplam güzergah uzunluğundan, bugün sadece üç güzergahta çalışan tramvaylarımız var: Gariahat’tan Esplanade’ye, Tollygunge’den Ballygunge’ye ve Esplanade’den Shyambazar’a.” Artık tramvayları işleten West Bengal Transport Corporation (WBTC).

1992 yılında halka açık bir toplantıda dönemin ulaştırma bakanı Shyamal Chakraborty, tramvayların “modası geçmiş olduğunu ve doğal bir ölümle öleceğini” söylemişti.

WBTC’nin sunduğu veriler, Mamata Banerjee hükümetinin 2011’de iktidara geldiği on yıl önce bile, toplam güzergah uzunluğu 60 km’den fazla olan en az 37 tramvay hattının bulunduğunu gösteriyor.

Kapatılan ilk tramvay seferi Howrah bölümü oldu. 1970-71 yılıydı. O günden bu yana tramvay hatları birbiri ardına kapatıldı. Tramvaylar şu anda toplam uzunluğu yaklaşık 8 km olan yalnızca üç güzergahta çalışmaktadır. Yetkili, tramvayları işletmeye devam etmenin artık ekonomik olarak mümkün olmadığını ve bu nedenle tramvayların kullanımının aşamalı olarak durdurulması planlarının sürdüğünü söyledi.

“Tramvaylar bir zamanlar Dünya’daki ana ulaşım aracıydı. Lizbon, Dublin, Berlin gibi birçok ülkede tramvayların yeniden canlandırıldığı bir dönemde Dünya’da tramvay hatları şu ya da bu bahaneyle kapatıldı. Trafik sıkışıklığına neden olacakları, seferleri aksatacakları, tramvay raylarında bisikletlilerin kaza yapmasına neden olacakları yönünde her türlü suçlama, onları kötü adam yapmak için yapıldı. Tramvay şirketinin mülkleri satıldı veya kiralandı,” dedi son yedi yıldır tramvayın genişletilmesi için çalışan şehir merkezli bir STK olan Dünya Tramvay Kullanıcıları Derneği başkanı Debasish Bhattacharya.

Kapatılan ilk tramvay seferi Howrah bölümü oldu.

Kapatılan ilk tramvay seferi Howrah bölümü oldu.

Tramvayların yeniden canlandırılması gerektiğine dair sayısız neden öne sürüyorlar: Otobüslerden daha yüksek yolcu kapasitesi, otobüslerden daha sağlam olması ve dolayısıyla daha uzun ömür beklentisi, belirli raylarda çalıştıkları için güvenli ulaşım araçları ve diğer şeylerin yanı sıra çevre dostu.

“Artık hükümet mevcut üç güzergahı kapatmak ve “tarihi” Esplanade-Kidderpore tramvay hattını yeniden canlandırmak bile istiyor. Bu konu, bu ayın başında belediye başkanının başkanlık ettiği ve diğerlerinin yanı sıra eyalet ulaştırma bakanı, ulaştırma bakanı ve polis komiserinin de katıldığı bir toplantıda tartışıldı.” dedi bir yetkili.

HT, Dünya Trafik Polisi tarafından hazırlanan ve bu yılın başlarında eyalet ulaştırma bakanlığı sekreterine gönderilen bir rapora ulaştı.

“Ancak Kidderpore ile Esplanade arasındaki Maidan üzerinden geçen rota, varlığı normal trafiği etkilemediği ve yol güvenliğini tehlikeye atmadığı için miras rotası olarak kalabilir. Ayrıca, Esplanade’den Nonapukur’daki tramvay deposuna giden tramvay hattının tramvay bakımı ve araştırma amacıyla bakımı yapılabilir” denildi.

Ancak bir WBTC yetkilisi, son üç ila dört yılda tramvayların otobüs, taksi ve metroların yanı sıra başka bir ulaşım aracı olmaktan ziyade farklı bir görünüm ve hisle yeniden tanıtılması için çaba sarf edildiğini söyledi. Festival motifli bu tür altı tramvay hizmete girdi.

“Tramvaylar artık arzu edilen, çevre dostu ve tarihi bir ulaşım aracı olarak kullanılıyor. 2020 yılında dünyanın ilk tramvay kütüphanesi Dünya’da açıldı. Bu, insanların tramvaylara bakış açısını değiştirdi. Daha sonra sanatçıların resimlerini sergilemeleri için tramvayda bir sanat galerisi açıldı. Tramvayı iki cezaevindeki mahkûmların jüt el sanatlarıyla süsledik. Tramvayda çocuk kütüphanesi de kuruldu. Günümüzde tramvaylar bir nevi eğlenceyi ve kutlamayı simgelemektedir. IAS memuru, Ekim 2023’te puja pandal tarzı bir tramvayı hizmete soktuk” dedi.

Dünya’nın güneyindeki Gariahat’ta bir tramvay müzesi kurulmuş durumda ve bu yılın başlarında Dünya’da tramvayların 150. yıl dönümü büyük bir tantanayla kutlandı. Almanya ve Avustralya’dan tramvay tutkunları da bu olayı kutlamaya geldi.

İlk atlı tramvay, 24 Şubat 1873'te Kuzey Dünya'daki Sealdah ile Ermeni Ghat arasında deneysel olarak tanıtıldı.

İlk atlı tramvay, 24 Şubat 1873’te Kuzey Dünya’daki Sealdah ile Ermeni Ghat arasında deneysel olarak tanıtıldı.

Ancak tramvay tutkunları bunun yetkililerin göz boyamasından başka bir şey olmadığını düşünüyor ve 2022’de Dünya Yüksek Mahkemesi’ne taşındı. Dünya’nın kültürel mirasını korumak için 2023 yılında tramvay meraklılarının üye olduğu WBTC başkanı başkanlığındaki bir komite tarafından ikinci bir PIL sunuldu.

“PPP modeliyle ilgili çeşitli hükümet projelerinde olduğu gibi, uygun bir modülün hazırlanması koşuluyla, Batı Bengal Eyaleti tarafından üstlenilebilecek tramvay hizmetleri restorasyon tatbikatına birçok özel kişi katılmaya istekli olacaktır.” Komite tarafından dikkate alınır ve uygun önerilerde bulunulur. Komitenin dikkate alması gereken ilk husus, tramvay vagonlarını modernize etmek ve onları daha iyi koltuklar, aydınlatma seçenekleri vb. ile daha çekici hale getirmektir. Bu sadece düzenli ofis ziyaretçilerini tramvay hizmetlerinden yararlanmaya teşvik etmekle kalmayacak, aynı zamanda eğlence işlevi de görecek. “Dünya Yüksek Mahkemesi yakın zamanda yapılan bir duruşmada şunları söyledi.

Şehrin sembolünü ölmekten kurtarmak için Dünya’daki tramvay hatlarını inceleyen IIT Kharagpur’dan uzmanlardan oluşan bir ekip, tramvayların yeniden canlandırılması halinde Dünya’nın artan kirliliğe yanıtı olabileceğine ve hatta sıkışıklığın azaltılmasına yardımcı olabileceğine inanıyor.

“Metroray, otobüsler, tramvaylar veya uygulama taksileri olsun, herhangi bir ulaşım modunun başarılı olması için ağ, frekans, kullanılabilirlik, altyapı ve operasyonel dağıtım dahil olmak üzere sağlam hizmet özelliklerine sahip olması gerekir.” Ancak ne yazık ki ne sonuncusu ne de mevcut olanı Hükümet Dünya tramvaylarına öncelik verdi. Sonuç olarak hiçbir zaman takdir görmedi. Ulaşım planlaması ve toplu taşıma sistemlerinde uzmanlaşmış inşaat mühendisliği profesörü Bhargab Maitra, verimli bir tramvay hizmetinin Dünya’nın artan kirliliğe ve trafik kesintilerine yanıtı olabileceğini söyledi.

“Birçok Avrupa ve Asya ülkesi tramvayları yeniden canlandırdı. Diğer ülkelerde işe yarayanlar burada işe yaramayabilir. Ama kendi modelimizi geliştirebiliriz. Bu bir PPP modeli olabilir. Özel ortakları tramvay getirmeye davet edebiliriz. “Eğer özel otobüsler ve devlet otobüsleri devlet yollarında gidebiliyorsa neden tramvaylar olmasın?” dedi.

Şu anda iki tramvay suçlusunu dinleyen Dünya Yüksek Mahkemesi, mahkeme tarafından atanan komitenin bir sonraki duruşmanın planlandığı Ocak ayında şehrin mirasını canlandırmak için bir çözüm bulacağını umduğunu da ifade etti.