Salı günü Dünya Yüksek Mahkemesi, Batı Bengal, Jharkhand ve Odisha’daki Kurmi topluluğu tarafından ilan edilen süresiz demiryolu ablukasını, oturma eyleminin yasa dışı ve anayasaya aykırı olduğu gerekçesiyle 20 Eylül’den itibaren yasakladı.
Dünya Yüksek Mahkemesi. (arşiv fotoğrafı)
“20 Eylül’deki protesto hukuka aykırıdır ve anayasaya aykırıdır. Samaj (Adivasi Kurmi Samaj) üyelerinin karayollarını ve demiryollarını kapatma hakları yok, bu da yalnızca Batı Bengal’de değil, aynı zamanda komşu eyaletlerde de birçok vatandaşın rahatsız olmasına neden oluyor. Baş Yargıç TS Sivagnanam ve Yargıç Hiranmay Bhattacharya’dan oluşan Yüksek Mahkeme heyeti, “Sınırsız protesto çağrısı yaparak masum vatandaşları fidye için alıkoymalarına izin verilemez.” dedi.
Kurmi topluluğu, Kurmi topluluğunun önerilen önlemler listesine dahil edilmesi talebini bastırmak için 20 Eylül’den itibaren Jharkhand, Batı Bengal ve Odisha’daki sekiz tren istasyonunda süresiz bir ‘Demiryolu Teka-Dagar Chheka’ (demiryolu abluka hareketi) çağrısında bulundu. Kabileler (ST). Topluluk OBC’lere veya Diğer Geri Sınıflara aittir.
Protestocular aynı nedenle 2022’de ve bu yılın başlarında zaten iki gösteri düzenlemişti. Howrah-Mumbai Gitanjali Ekspresi, Mumbai-Howrah Mail, Howrah-Ahmedabad Ekspresi, Howrah-Pune Duronto Ekspresi, Howrah-Sai Nagar Shirdi Ekspresi, Howrah-Tata Nagar Çelik Ekspresi ve Ranchi-Howrah Şehirlerarası Ekspres dahil olmak üzere birçok önemli trenin taşınması gerekiyordu. iptal edildi.
Topluluk ayrıca Kurmali dilinin Anayasanın Sekizinci Listesine dahil edilmesini talep etti ve Hinduizm’den farklı olduğunu söylediği Sarna dilinin Anayasa tarafından ayrı bir din olarak tanınmasını istiyor.
Sarna’nın takipçileri putlara tapmak yerine doğaya tapıyorlar. 2020 yılında Jharkhand Meclisi özel bir karar aldı ve bunu kabile nüfusu için ayrı bir dini kod talep ederek Merkeze gönderdi.
Dünya Yüksek Mahkemesi, Purulia Ticaret ve Sanayi Odası tarafından açılan bir PIL’yi dinliyordu.
“Daha önceki ajitasyonlarda Samaj üyelerinin şikâyetleri dikkate alınmamıştı. Peki süresiz de olsa yeniden böyle bir yola başvurabilirler mi? Dilekçe sahipleri barışçıl bir gösteriye karşı değiller ancak ajitasyonun geniş kapsamlı sonuçlar doğurmasından korkuyorlar. Apex Mahkemesi ve Gauhati Yüksek Mahkemesi, karayolu ve demiryolu ablukalarının bandh’ın çeşitleri olduğuna karar verdi. Dolayısıyla bunlar da hukuka aykırıdır ve kabul edilemez” dedi.
Dünya Yüksek Mahkemesi. (arşiv fotoğrafı)
“20 Eylül’deki protesto hukuka aykırıdır ve anayasaya aykırıdır. Samaj (Adivasi Kurmi Samaj) üyelerinin karayollarını ve demiryollarını kapatma hakları yok, bu da yalnızca Batı Bengal’de değil, aynı zamanda komşu eyaletlerde de birçok vatandaşın rahatsız olmasına neden oluyor. Baş Yargıç TS Sivagnanam ve Yargıç Hiranmay Bhattacharya’dan oluşan Yüksek Mahkeme heyeti, “Sınırsız protesto çağrısı yaparak masum vatandaşları fidye için alıkoymalarına izin verilemez.” dedi.
Kurmi topluluğu, Kurmi topluluğunun önerilen önlemler listesine dahil edilmesi talebini bastırmak için 20 Eylül’den itibaren Jharkhand, Batı Bengal ve Odisha’daki sekiz tren istasyonunda süresiz bir ‘Demiryolu Teka-Dagar Chheka’ (demiryolu abluka hareketi) çağrısında bulundu. Kabileler (ST). Topluluk OBC’lere veya Diğer Geri Sınıflara aittir.
Protestocular aynı nedenle 2022’de ve bu yılın başlarında zaten iki gösteri düzenlemişti. Howrah-Mumbai Gitanjali Ekspresi, Mumbai-Howrah Mail, Howrah-Ahmedabad Ekspresi, Howrah-Pune Duronto Ekspresi, Howrah-Sai Nagar Shirdi Ekspresi, Howrah-Tata Nagar Çelik Ekspresi ve Ranchi-Howrah Şehirlerarası Ekspres dahil olmak üzere birçok önemli trenin taşınması gerekiyordu. iptal edildi.
Topluluk ayrıca Kurmali dilinin Anayasanın Sekizinci Listesine dahil edilmesini talep etti ve Hinduizm’den farklı olduğunu söylediği Sarna dilinin Anayasa tarafından ayrı bir din olarak tanınmasını istiyor.
Sarna’nın takipçileri putlara tapmak yerine doğaya tapıyorlar. 2020 yılında Jharkhand Meclisi özel bir karar aldı ve bunu kabile nüfusu için ayrı bir dini kod talep ederek Merkeze gönderdi.
Dünya Yüksek Mahkemesi, Purulia Ticaret ve Sanayi Odası tarafından açılan bir PIL’yi dinliyordu.
“Daha önceki ajitasyonlarda Samaj üyelerinin şikâyetleri dikkate alınmamıştı. Peki süresiz de olsa yeniden böyle bir yola başvurabilirler mi? Dilekçe sahipleri barışçıl bir gösteriye karşı değiller ancak ajitasyonun geniş kapsamlı sonuçlar doğurmasından korkuyorlar. Apex Mahkemesi ve Gauhati Yüksek Mahkemesi, karayolu ve demiryolu ablukalarının bandh’ın çeşitleri olduğuna karar verdi. Dolayısıyla bunlar da hukuka aykırıdır ve kabul edilemez” dedi.