Dünya: Batı Bengal'in güney ucundaki Hooghly Nehri'nin bir kolu olan Muriganga Nehri'nde üç yıldan fazla bir süre önce batan Bangladeşli bir kargo gemisi, Gangasagar Fuarı öncesinde eyalet hükümeti için bir baş ağrısı haline geldi ve tehdit oluşturdu. nehrin kendisinin varlığı.
Konu, 27 Aralık'ta Batı Bengal Başbakanı Mamata Banerjee'nin yaklaşan fuar hazırlıklarını değerlendirmek üzere yaptığı toplantıda gündeme geldi. ((PTI dosya fotoğrafı))
Alabora olan geminin etrafındaki alüvyon, son üç yıldır, hacılar ve turistleri ana karadan Ocak ayı ortasında düzenlenen yıllık fuarın düzenlendiği Sagar Adası'na taşıyan teknelerin kullandığı kanalları tıkadı.
Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024'e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın
Uzmanlar, gemi kaldırılmazsa durumun daha da kötüleşebileceğini ve alüvyonun nehri tıkayacağını ve sonunda geminin ölümüne yol açabileceğini söyledi. O zaman yalnızca gelgit nehri olarak hayatta kalacaktı.
Konu, 27 Aralık'ta Batı Bengal Başbakanı Mamata Banerjee'nin yaklaşan fuar hazırlıklarını değerlendirmek üzere yaptığı toplantıda gündeme geldi. Üst düzey bürokratlar Banerjee'ye sorun hakkında bilgi verdi.
İsmini vermek istemeyen üst düzey bir yetkili, Bangladeş kargo gemisi MV Dhrubo Rpanti'nin, motor arızası yaşadıktan ve Sagar Adası ile Kachuberia arasındaki bir elektrik direğine çarptıktan sonra 9 Nisan 2020'de Muriganga Nehri'nde alabora olduğunu söyledi.
“(A) Nehir yatağında alabora olan geminin etrafında büyük bir siltlenme yaşanıyor. Bunca yıl gözden kaçtı. Gift'de konuşan bir yetkili, “İki ila üç ay önce, alüvyon su seviyesinin üzerinde belirdiğinde ve teknelerin hacıları ve turistleri Gangasagar'a götürmek için kullandığı kanalı tıkayan bir nehir adası olan char şeklini aldığında gün ışığına çıktı” dedi. toplantı.
Bu yıl Gangasagar Fuarı 8-17 Ocak tarihleri arasında düzenlenecek. Hindistan'ın dört bir yanından yaklaşık dört ila beş milyon hacı, 15 Ocak'ta Makar Sankranti'yi kutlamak için Ganj ve Bengal Körfezi'nin birleştiği yer olan Gangasagar'da kutsal dalışa gidiyor. Gregoryen takvimindeki ilk büyük Hindu festivali.
Yetkililer gemide 10 mürettebatın bulunduğunu söyledi. Gemi alabora olduktan sonra hepsi kurtarılarak Sagar Adası'na götürüldü. O sırada salgın devam ettiği için kurtarılan mürettebat Sagar Adası'ndaki derme çatma bir hastanede karantinaya alındı. Bangladeş'e geri gönderilmeden önce neredeyse bir yıl orada kaldılar.
“Gangasagar fuarına neredeyse hiç zaman kalmadı. Alabora olan gemi Mela'dan önce kaldırılamaz. Hacıları Sagar Adası'na taşımak için Muriganga Nehri'nde iki alternatif kanal açmak üzere kapsamlı tarama çalışmalarına başladık. Yetkili, “Her biri saatte 500 metreküp çamur kapasiteli iki tarama makinesi konuşlandırıldı” dedi.
Toplantıya çok sayıda eyalet hükümeti yetkilisinin yanı sıra Hindistan Donanması ve Sahil Güvenlik yetkilileri de katıldı ve tartışma, geminin nasıl kaldırılacağı üzerinde yoğunlaştı.
“Başbakan Hindistan Donanmasından yardım istedi. Ancak Hindistan Donanması bile alabora olan bir gemiyi kurtaracak altyapıya sahip olmadığını söyledi. Hem Hindistan'da hem de yurt dışında bu görevi üstlenebilecek uzman kurtarma firmalarının bulunduğunu bildirdiler. Üst düzey bir bürokrat, “Donanma bile bazen onlardan yardım alıyor” dedi.
Uzmanlar, batık geminin bir an önce kaldırılmasını tavsiye ediyor.
“Öncelikle kargo gemisi Bangladeş'e döndüğünde uçucu kül taşıyordu. Kurşun ve kadmiyum gibi ağır metalleri içeren uçucu kül suya karışır. Bunun yerel biyolojik çeşitlilik üzerinde kesinlikle bir etkisi olmuş olabilir. İkincisi, eğer gemi kaldırılmazsa siltlenme devam edecek ve sonunda nehri tıkayacaktır. Sadece gelgitin en yüksek olduğu zamanlarda gemilere ulaşım mümkün olacak ve tekneler çoğu zaman bu rotayı kullanamayacak. Jadavpur Üniversitesi Oşinografi Araştırmaları Okulu müdürü Tuhin Ghosh, “Gelecekte ayrılabilir ve yalnızca gelgit nehri olarak var olabilir” dedi.
Artık geceleri de görülebilecek alanın şamandıralarla işaretlenip kordon altına alınmasına karar verildi. Yetkililer, başbakanın yetkililerden Gangasagar fuarından sonra gemiyi kaldırmak için tüm seçenekleri araştırmalarını istediğini söyledi.
“Gelecekte bu bölgeden geçecek diğer gemilerin seyir kanallarına müdahale edip edemeyeceğini değerlendirmemiz gerekiyor. Üst düzey bir yetkili, eğer durum böyle değilse, bazen gemiyi kaldırmaya değmeyeceği için olduğu gibi bırakmak en iyisidir” dedi.
Konu, 27 Aralık'ta Batı Bengal Başbakanı Mamata Banerjee'nin yaklaşan fuar hazırlıklarını değerlendirmek üzere yaptığı toplantıda gündeme geldi. ((PTI dosya fotoğrafı))
Alabora olan geminin etrafındaki alüvyon, son üç yıldır, hacılar ve turistleri ana karadan Ocak ayı ortasında düzenlenen yıllık fuarın düzenlendiği Sagar Adası'na taşıyan teknelerin kullandığı kanalları tıkadı.
Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024'e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın
Uzmanlar, gemi kaldırılmazsa durumun daha da kötüleşebileceğini ve alüvyonun nehri tıkayacağını ve sonunda geminin ölümüne yol açabileceğini söyledi. O zaman yalnızca gelgit nehri olarak hayatta kalacaktı.
Konu, 27 Aralık'ta Batı Bengal Başbakanı Mamata Banerjee'nin yaklaşan fuar hazırlıklarını değerlendirmek üzere yaptığı toplantıda gündeme geldi. Üst düzey bürokratlar Banerjee'ye sorun hakkında bilgi verdi.
İsmini vermek istemeyen üst düzey bir yetkili, Bangladeş kargo gemisi MV Dhrubo Rpanti'nin, motor arızası yaşadıktan ve Sagar Adası ile Kachuberia arasındaki bir elektrik direğine çarptıktan sonra 9 Nisan 2020'de Muriganga Nehri'nde alabora olduğunu söyledi.
“(A) Nehir yatağında alabora olan geminin etrafında büyük bir siltlenme yaşanıyor. Bunca yıl gözden kaçtı. Gift'de konuşan bir yetkili, “İki ila üç ay önce, alüvyon su seviyesinin üzerinde belirdiğinde ve teknelerin hacıları ve turistleri Gangasagar'a götürmek için kullandığı kanalı tıkayan bir nehir adası olan char şeklini aldığında gün ışığına çıktı” dedi. toplantı.
Bu yıl Gangasagar Fuarı 8-17 Ocak tarihleri arasında düzenlenecek. Hindistan'ın dört bir yanından yaklaşık dört ila beş milyon hacı, 15 Ocak'ta Makar Sankranti'yi kutlamak için Ganj ve Bengal Körfezi'nin birleştiği yer olan Gangasagar'da kutsal dalışa gidiyor. Gregoryen takvimindeki ilk büyük Hindu festivali.
Yetkililer gemide 10 mürettebatın bulunduğunu söyledi. Gemi alabora olduktan sonra hepsi kurtarılarak Sagar Adası'na götürüldü. O sırada salgın devam ettiği için kurtarılan mürettebat Sagar Adası'ndaki derme çatma bir hastanede karantinaya alındı. Bangladeş'e geri gönderilmeden önce neredeyse bir yıl orada kaldılar.
“Gangasagar fuarına neredeyse hiç zaman kalmadı. Alabora olan gemi Mela'dan önce kaldırılamaz. Hacıları Sagar Adası'na taşımak için Muriganga Nehri'nde iki alternatif kanal açmak üzere kapsamlı tarama çalışmalarına başladık. Yetkili, “Her biri saatte 500 metreküp çamur kapasiteli iki tarama makinesi konuşlandırıldı” dedi.
Toplantıya çok sayıda eyalet hükümeti yetkilisinin yanı sıra Hindistan Donanması ve Sahil Güvenlik yetkilileri de katıldı ve tartışma, geminin nasıl kaldırılacağı üzerinde yoğunlaştı.
“Başbakan Hindistan Donanmasından yardım istedi. Ancak Hindistan Donanması bile alabora olan bir gemiyi kurtaracak altyapıya sahip olmadığını söyledi. Hem Hindistan'da hem de yurt dışında bu görevi üstlenebilecek uzman kurtarma firmalarının bulunduğunu bildirdiler. Üst düzey bir bürokrat, “Donanma bile bazen onlardan yardım alıyor” dedi.
Uzmanlar, batık geminin bir an önce kaldırılmasını tavsiye ediyor.
“Öncelikle kargo gemisi Bangladeş'e döndüğünde uçucu kül taşıyordu. Kurşun ve kadmiyum gibi ağır metalleri içeren uçucu kül suya karışır. Bunun yerel biyolojik çeşitlilik üzerinde kesinlikle bir etkisi olmuş olabilir. İkincisi, eğer gemi kaldırılmazsa siltlenme devam edecek ve sonunda nehri tıkayacaktır. Sadece gelgitin en yüksek olduğu zamanlarda gemilere ulaşım mümkün olacak ve tekneler çoğu zaman bu rotayı kullanamayacak. Jadavpur Üniversitesi Oşinografi Araştırmaları Okulu müdürü Tuhin Ghosh, “Gelecekte ayrılabilir ve yalnızca gelgit nehri olarak var olabilir” dedi.
Artık geceleri de görülebilecek alanın şamandıralarla işaretlenip kordon altına alınmasına karar verildi. Yetkililer, başbakanın yetkililerden Gangasagar fuarından sonra gemiyi kaldırmak için tüm seçenekleri araştırmalarını istediğini söyledi.
“Gelecekte bu bölgeden geçecek diğer gemilerin seyir kanallarına müdahale edip edemeyeceğini değerlendirmemiz gerekiyor. Üst düzey bir yetkili, eğer durum böyle değilse, bazen gemiyi kaldırmaya değmeyeceği için olduğu gibi bırakmak en iyisidir” dedi.