Arazi yetersizliğinden dolayı Batı Bengal’de demiryolu projeleri sıkıştı: Orta | Dünya

rotimi

Member
Merkez, Batı Bengal hükümetine, gerekli arazinin alınamaması nedeniyle eyaletteki en az 61 demiryolu projesinin askıda kaldığını bildirdi.


Birlik Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw (dosya fotoğrafı)

Birlik Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw, Başbakan Mamata Banerjee’ye yazdığı bir mektupta, Batı Bengal’de 50.915 milyon Rupi değerinde demiryolu altyapı projelerinin devam ettiğini söyledi.

Ancak mektupta, tamamen veya kısmen Batı Bengal’de bulunan demiryolu projelerinin çoğunun, gerekli arazinin bulunmaması nedeniyle ilerlemediği belirtildi.

“Demiryolları, onaylanan demiryolu projelerinin çoğu için arazi almak için çaba harcadı ancak bu projeler için arazi edinemedi. Sonuç olarak eyalette kalan onaylanmış demiryolu projeleri ileriye götürülemedi” dedi.

Vaishnaw, bu yılın Şubat ayında gazetecilere verdiği demeçte, Batı Bengal’deki demiryolu projeleri için 2023-24 mali yılı için bütçe tahsisinin 11.970 milyar Rupi olduğunu ve bunun tüm eyaletler arasında en yüksek tahsis olduğunu söyledi.

Ayrıca mektupta Demiryolu Bakanlığı, Batı Bengal hükümetinden gelecek projelerin tamamlanması için gerekli arazinin satın alınmasına müdahale etmesini talep etti.

Vaishnaw, “Sizden, projelerin yürütülmesinin başlayabilmesi için arazi edinimi sürecini hızlandırmak üzere ilgili yetkililere uygun talimatlar vermenizi rica ediyorum” diye yazdı.

Bu arada sorun, iktidardaki Trinamool Kongresi’ni (TMC) 2024 Lok Sabha seçimleri öncesinde “demiryolu projelerini kasıtlı olarak durdurmakla” suçlayan Bharatiya Janata Partisi (BJP) ile siyasi bir tartışmaya yol açtı.

“Bu (TMC liderliğindeki) hükümetin kalkınmaya odaklanmıyor. Demiryolu projelerinin hayata geçmesini istemiyorlar. İnsanlar için çalışmayı, onların yanında olmayı bilmiyorlar. BJP sözcüsü Samik Bhattacharya, “Onların tek odak noktası oy bankası ve bu yüzden siyaset yapıyorlar” dedi.

TMC, Batı Bengal hükümetinin halkın neye ihtiyacı olduğunu ve bunun onlar için en iyi şekilde nasıl çalışabileceğini bildiğini söyleyerek geri adım attı.

“Banerjee daha önce Birlik Demiryolu Bakanıydı ve görev süresi boyunca devlet en iyi projelerden bazılarını aldı. Dolayısıyla BJP’nin demiryolu bakanının ona Batı Bengal’deki demiryolu projeleri için en iyinin ne olduğunu öğretmesine gerek yok,” dedi TMC sözcüsü Kunal Ghosh.

“Demiryolu projelerinin arazi yetersizliğinden dolayı askıda kalması talihsiz bir durum. Ülkenin tamamı arazi edinimi anlaşmazlıklarıyla karşı karşıya. Batı Bengal’de sorun daha da ciddi. Kongre Milletvekili Adhir Chowdhury gazetecilere verdiği demeçte, “Hem Merkez hem de devlet öne çıkmalı” dedi.